بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم
سرخط خبرها

بایدن، حماس را متهم به شکست آتش بس غزه کرد

  • کد خبر: ۱۹۸۶۱۲
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۲
بایدن، حماس را متهم به شکست آتش بس غزه کرد
رئیس جمهور امریکا با طرح اتهامات و ادعاهای جدید علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره رفتار با اسرای زن، این گروه را متهم به شکست وقفه در جنگ اسرائیل علیه مردم غزه کرد و همزمان خواستار آزادی بقیه اسرا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: همه گروگان‌ها نزد حماس باید فوری به خانواده‌هایشان بازگردانده شوند.

بایدن حماس را متهم به شکست وقفه در درگیری و پایان آتش بس موقت کرد و مدعی شد که خودداری حماس از آزادی زنان جوان باقی‌ مانده منجر به نقض توافق و پایان وقفه شد.

رئیس جمهور امریکا بدون هیچ اشاراه ای به جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان طی دهه های گذشته و رفتار آنان با اسرای فلسطینی، مدعی شد: «اجازه دهید واضح بگویم، خودداری حماس از آزادی زنان جوان باقی مانده چیزی است که این توافق را شکست و به توقف درگیری‌ها پایان داد. اینها زنان غیرنظامی هستند که عمدتا بین ۲۰ تا ۳۹ سال سن دارند و حماس از آزاد کردن آنها بر اساس توافقی که درگیری ها را متوقف کرده بود، خودداری کرد.»

بایدن مدعی شد: "برای تحقق آزادی آنها و  ایجاد وقفه در مذاکره با قطری‌ ها کمک کردم. ساعت‌ها با قطری ها و دیگران گذراندم تا آن توافق را میانجیگری، حفظ و تمدید کنم."

او همچنین جنبش حماس را تروریستی خواند و حماس را متهم به تعرض جنسی به اسرای زن اسرائیلی و مثله کردن اجساد کرد و مدعی شد: نیروهای حماس رنج و مشکلات بسیاری را به زنان (اسیر) تحمیل کرده اند. رئیس ‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که جهان باید «خشونت جنسی مرتکب شده» از سوی نیروهای حماس در حمله به اسرائیل را محکوم کند.

رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعاها و اتهامات و بدون ارائه هیچ سند و مدرکی و نادیده گرفتن خشونت و ظلم رژیم اسرائیل علیه اسرای فلسطینی مدعی شد: «در روزهای اول گزارشهایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه حماس از تجاوز جنسی برای ایجاد وحشت در زنان و دختران در حمله 7 اکتبر به اسرائیل استفاده کرده است و در چند هفته گذشته، بازماندگان و شاهدان این حملات، روایت‌های وحشتناکی از ظلم غیرقابل تصور را به اشتراک گذاشته‌اند، گزارش‌هایی از تجاوز به زنان - تجاوزهای مکرر - و مثله شدن بدن آنها در حالی که هنوز زنده بودند - از هتک حرمت اجساد زنان، تروریست های حماس که تا حد امکان درد و رنج را به زنان و دختران تحمیل کرده و سپس آنها را به قتل رساندند. وحشتناک است.»

او در ادامه ادعاهایش گفت: "پایان دادن به خشونت علیه زنان و تجاوز جنسی  از ماموریتهای زندگی من بوده است . ما جهان نمی تواند فقط نظاره گر باشد. بر عهده همه، دولت، سازمان‌های بین‌المللی، جامعه مدنی و شرکت‌ها است که خشونت جنسی تروریست‌های حماس را بدون هیچ گونه ابهامی و قویا محکوم کنند.»

ادعاها و اتهامات  جدید رئیس جمهور آمریکا درحالی است که به اذعان خود اسرای آزاد شده، نیروهای حماس با آن‌ها بسیار خوش ‌رفتار بوده‌اند.

بایدن پیش از این نیز در نشست رهبران یهودی در کاخ سفید مدعی شده بود: «برای آمریکایی‌ها مهم است که بدانند چه اتفاقی در حال وقوع است. من مدت زیادی است که این کار را انجام می‌دهم و هرگز فکر نمی‌کردم که عکس‌هایی از سر بریدن کودکان توسط تروریست‌ها را ببینم و تایید کنم.»

این سخنان بایدن که واکنش های زیادی را به همراه داشت، سرانجام نقل از یک سخنگوی کاخ سفید تکذیب شد. یک سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که بایدن و دیگر مقامات آمریکایی مدرکی ندیده‌اند یا به طور مستقل تایید نکرده‌اند که حماس سر کودکان اسرائیلی را بریده است و آنچه او به زبان رانده، براساس گزارش رسانه‌ها همچنین ادعاهای سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل بوده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->